det er mine bilder, det er meg, og det der er deg.

Friday, April 11, 2008

to call for hands of above, to lean on



jeg har vært i moské, eller masjid. det tok tid, jeg har vært syk lenge og hoster enda, men den siste dagen kom jeg i snakk med ann shafer, eller hooreyya. hun er amerikansk og flyttet til egypt for å teste om det var noe. det var ikke meninga å forandre alt, men så fant hun islam, en mann, og et nytt navn etter de vakreste kvinnene i paradis.

hun tok med meg inn på badet og vasket armer, ansikt, nese, ører, hodet og føttene. vi snakket om religion, hvordan ting er annerledes i egypt, der er religionen overalt og det er en selvfølge at man kan snakke om den. jeg satt bak dem i kvinnenes bønnerom, det var stille med mye pusting. etterpå drakk vi melk og så hverandre i øynene.



jeg fikk en sjekk i posten, den var mindre enn jeg hadde trodd men det var i hvert fall en sjekk. in other news, norge skylder meg fem tusen og det er fint i og med at jeg skylder mine skapere tredve.

da jeg våknet opp i går var det 17. mai, første dag med knallvær, tskjorte og legger. alle er solbrente sirka. det har vært en norsk helg, egentlig. fredag ble det lokale ølstedet union pool plutselig til sørpefylla for norske journalister i utlandet, det var morsomt.

No comments: