det er mine bilder, det er meg, og det der er deg.

Wednesday, February 13, 2008

a sky for shoeing horses under



fly og fint, fire fine filmer. naboen korset seg ved landing og jeg trakk på skuldrene, edru og flink. kofferten sto igjen i wien, ekspress-shopping for forsikringspengene i det verste regnværet. søkkblaut og fornøyd på irsk pub der de spilte utelukkende amerikansk collegerock fra midten av nittitallet. flytte, fikse, selge, sove lenge om morran. feste, laste, spise, vandre, kjøpe, kjøre. ny t-bane nå.

det er fint i den nye leiligheten i williamsburg. i går snødde det så en dame på gaten ropte "it´s christmas in february!". i dag regner det og jeg vil ikke gå ut.

jeg har kjørt turistbuss i fire timer uten tak i den kalde new york-vinden, fikk frostskade i trynet og noen fine bilder av bygninger.
jeg så robyn sin aller aller første konsert i usa, det var dødskult fra start til slutt! andre ting som kommer: the roots, feist, kimya dawson, dirty projectors og kanskje gemma hayes.

i kveld skal vi på amateur night at the apollo i harlem, der amatører får tjue sekunder til å imponere publikum som enten buer dem av scenen eller applauderer dem til å fortsette.
noen fortalte engang at ella fitzgerald dro til amateur night for å danse, men hun var så dårlig at hun fikk bare pepper. da var det noen som spurte om det ikke var noe annet hun kunne, og så begynte hun å synge. ta da

lærern min er morsom og døktig, jeg har fått tre fine trøndere i klassen og en del mennesker fra andre landsdeler som jeg liker.

2 comments:

Anonymous said...

Hey williamsburg! Bloggen din er hærrlig lesning. Tusen tanker! mamz

tonje camilla said...

sjå der ja. flott! no vert eg glad. er det noen fra haugesund der? har trua på folk fra haugesund.